Unofficial MFBot Update
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Re: Unofficial MFBot Update
Die Version 6.4 scheint das Edelsteinproblem gefixt zu haben, jetzt bekomme ich folgende Meldung im Log, anstatt der "Edelstein kann nicht eingesetzt werden"
- marenga
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Re: Unofficial MFBot Update
Uff, ja. Hütchenspieler hab ich wohl die commands vertauscht... Kommt davon, wenn das server command um pilze zu setzen "Coins" und nicht "Mushroom" heißt... anyway, ist in der nächsten Version gefixed.Bossi hat geschrieben: ↑Di 6. Mai 2025, 11:12 Hallo Marenga
folgende Bugs treten bei mir auf
- das Würfelspiel wird nicht mehr durchgeführt
- beim Hütchenspieler wird wenn über die Charakter Details spielen geklickt wird nicht wie eingestellt für 1 Gold gespielt sondern entweder gar nicht oder wenn Pilze vorhanden sind für 100 Pilze Einsatz
- habe ein Skalierungsproblem ebenfalls in den Charakter Details wenn der Bot in der Auflösung von 3840x2160 gestartet wird(wird der Bot in niedrigerer Auflösung gestartet und nach dem Start die 4k Auflösung eingestellt passiert das nicht) (Bild URL https://www.directupload.eu/file/d/8911 ... 2m_png.htm)
- der Unterwelt Ausbau funktioniert nicht
- In der Übersicht wird das WC immer abgehakt angezeigt obwohl noch nichts geopfert wurde
Danke für deine Arbeit am Bot
LG Bossi
Ich glaub ich hab ne sehr gute idee, warum dice game nicht mehr funktioniert. Hatte den fix dafür sogar eigentlich schon fertig, aber nicht eingefügt, weil der gleichzeitig die lokalisation der settings davon kaputt macht. Wird aber auch bald gefixed sein
> In der Übersicht wird das WC immer abgehakt angezeigt obwohl noch nichts geopfert wurde
Fehler gefunden, ist im nächsten update gefixed
> der Unterwelt Ausbau funktioniert nicht
Denke ich hab den fehler gefunden, sollte auch demnächst gefixed sein
> habe ein Skalierungsproblem ebenfalls in den Charakter Details wenn der Bot in der Auflösung von 3840x2160 gestartet wird
Yeah... ehrlich gesagt kp wie man das sinnvoll fixed. Alles im interface ist mit expliziten pixel größen angegeben und ich sehe keinen "easy" weg das zu skalieren, wenn windows das nicht automatisch richtig macht. Fun fact, so sieht die GUI der meisten Fenster für mich aus:
Die ganze GUI ist auf nem veralteten Standard gebaut, aber das komplett zu überarbeiten wäre n mamut projekt, auch wenns wahrscheinlich irgendwann (auch für multiplatform notwendig wird). Kurze nachfrage, ist das skalierungsproblem nur auf der den account-detail seiten für dich, oder auf allen (settings, etc.)?
Zuletzt geändert von marenga am Di 6. Mai 2025, 16:50, insgesamt 3-mal geändert.
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Re: Unofficial MFBot Update
Danke für die schnelle Rückmeldung.
Also das Skalierungsproblem ist bei mir wirklich nur im Details anzeigen Fenster vorhanden. Gildenchat, Einstellungen (Acc) und Account-Log sind richtig skaliert.
LG Bossi
Also das Skalierungsproblem ist bei mir wirklich nur im Details anzeigen Fenster vorhanden. Gildenchat, Einstellungen (Acc) und Account-Log sind richtig skaliert.
LG Bossi
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Re: Unofficial MFBot Update
Bei mir aktiviert er nicht den Hütchenspieler und Pilze werden unbekannter Weise verschwendet!
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Re: Unofficial MFBot Update
Seeing this error after running the new version last night:
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- error.PNG (22.36 KiB) 202 mal betrachtet
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Re: Unofficial MFBot Update
Thanks for the fix!marenga hat geschrieben: ↑Mo 5. Mai 2025, 21:09> Or at least fix the issue where the bot currently doesn’t recognize Paladin armor?klatipet hat geschrieben: ↑Mo 5. Mai 2025, 20:40 Hi, thanks for your great work and the improvements in the bot. I have a question about the Paladin class - are you planning to improve support for it in the near future? Or at least fix the issue where the bot currently doesn’t recognize Paladin armor?
I’m using the latest alpha build, but this issue has been around even before that. Not sure how exactly the bot is written or how hard it would be to fix, but it would be really great if this could get some attention.
Thanks again and keep up the great work you're doing now!![]()
Believe it or not, I was not aware of that bug (or I forgot about it). I just had a look at the code and I fixed this. I am going to run that for a few hours to see, if that leads to some other paladin related errors, but otherwise this works now. Since this is a pretty bad bug, I might just update the current (alpha 2) release silently with that version. I will change this comment here, when I did that
EDIT: I just updated the release
EDIT2: I think this also effects the necromancer, right? I will fix it for that as well, once I wake up again
> are you planning to improve support for it in the near future?
Tell me what you want changed and I can have a look at that. I have a vague "improve paladin" issue already, but any concrete ideas/bug reports/suggestions would be easier to implement then starting from scratch there
> Tell me what you want changed and I can have a look at that. I have a vague "improve paladin" issue already, but any concrete ideas/bug reports/suggestions would be easier to implement then starting from scratch there
By “better support” I was really just talking about the armor-recognition bug. But when I find something useful, I will let you know.
> EDIT2: I think this also effects the necromancer, right? I will fix it for that as well, once I wake up again
Interestingly, my second character (a Necromancer) never ran into that armor issue
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Re: Unofficial MFBot Update
I have been running an explicit mushroom-test setup for the last few hours and I found one instance, where the bot can loose mushrooms.
The dungeon time-parsing in the bot is bad somewhere and even if the bot is telling the server not to use a mushroom for a fight, it still can under certain conditions.
From what I have seen this only happens for the tower, so adding that to the ignore list might be enough, but I would still advice to just disable dungeons entirely until I find out what exactly is happening (probably in a day or so).
The dungeon time-parsing in the bot is bad somewhere and even if the bot is telling the server not to use a mushroom for a fight, it still can under certain conditions.
From what I have seen this only happens for the tower, so adding that to the ignore list might be enough, but I would still advice to just disable dungeons entirely until I find out what exactly is happening (probably in a day or so).
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- wowo213 (Mi 7. Mai 2025, 01:06) • altes Mädchen (Sa 10. Mai 2025, 05:54)
Re: Unofficial MFBot Update
Vielen dank für die Updates !
Leider sagt Windows mir, dass die App nicht ausgeführt werden kann, bei der Installation und ich mich an den Softwareherausgeber wenden soll...
Hast du eventuell einen Tipp ?
Vielen Dank!
EDIT: Hat sich erledigt.
Leider sagt Windows mir, dass die App nicht ausgeführt werden kann, bei der Installation und ich mich an den Softwareherausgeber wenden soll...
Hast du eventuell einen Tipp ?
Vielen Dank!
EDIT: Hat sich erledigt.
Zuletzt geändert von Reep56 am Mi 7. Mai 2025, 12:11, insgesamt 1-mal geändert.
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Re: Unofficial MFBot Update
Hi,
I think there might be an issue with how the bot determines the average gem level. I recently received a small gem with a value of 151, and the bot logged the new updated average as "141 - 62." However, I believe 62 is too low, as I haven't seen a gem with that value in a long time. Could you please verify whether this calculation is correct?
Additionally, I've noticed a problem with log window management. Every time I open the log, a new window for the same character is created, and I often end up with 10+ log windows. Would it be possible for the program to bring the already opened log window to the foreground instead of opening a new one?
could the belt be enchanted before start buying beers? I paid a mushroom for the daily free beer, and I hope this could be adjusted asap.
I think that at the end of the 100 TFA , the belt was not enchanted due to gold-saving reasons, and the buy beer feature does not check for belt enchantment before purchasing the first beer.
Could the bot sell the toilet key instead of using it? I'm level 90 (toilet unloks at 100), and I have disabled toilet usage because I want to sell the toilet keys for skilling. Does the bot automatically use the key even if toilet usage is disabled?
"Can someone explain why there are two 'Quicksandglass' and two 'XP' entries in the expedition priority list? What is the difference between them? Additionally, do the quests priorities for selecting monsters for the scrapbook, keys, and missing pets still work for selecting expeditions?
Thanks for your time and effort!
I think there might be an issue with how the bot determines the average gem level. I recently received a small gem with a value of 151, and the bot logged the new updated average as "141 - 62." However, I believe 62 is too low, as I haven't seen a gem with that value in a long time. Could you please verify whether this calculation is correct?
Additionally, I've noticed a problem with log window management. Every time I open the log, a new window for the same character is created, and I often end up with 10+ log windows. Would it be possible for the program to bring the already opened log window to the foreground instead of opening a new one?
could the belt be enchanted before start buying beers? I paid a mushroom for the daily free beer, and I hope this could be adjusted asap.
I think that at the end of the 100 TFA , the belt was not enchanted due to gold-saving reasons, and the buy beer feature does not check for belt enchantment before purchasing the first beer.
Could the bot sell the toilet key instead of using it? I'm level 90 (toilet unloks at 100), and I have disabled toilet usage because I want to sell the toilet keys for skilling. Does the bot automatically use the key even if toilet usage is disabled?
"Can someone explain why there are two 'Quicksandglass' and two 'XP' entries in the expedition priority list? What is the difference between them? Additionally, do the quests priorities for selecting monsters for the scrapbook, keys, and missing pets still work for selecting expeditions?
Thanks for your time and effort!
Zuletzt geändert von AAA am Mi 7. Mai 2025, 12:13, insgesamt 2-mal geändert.
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